dinsdag 27 november 2018

schrijfgroep.

Ik heb net een aantal fragmenten voor nieuwe boeken van feedback voorzien. Soms pittig commentaar, maar altijd opbouwend omdat een verhaal er alleen maar beter van wordt. Ze zeggen dat ik goed ben in feedback geven. Het hele gekke is dat het bij mijn eigen verhalen niet lukt. Ik zie het niet, ik lees er overheen. Dus het is fijn als andere schrijvers er naar kijken. Dat doen we in een groep, een keer in de zes weken. Je leert veel van elkaar.
Schrijven is een eenzame bezigheid, maar dat heb je wel nodig om geconcentreerd te kunnen werken. Zo heb ik dagen aaneen in mijn eentje gewerkt aan een nieuw boek. Niet afgeleid door de dingen die moeten.  Er is een mooi kinderverhaal tevoorschijn gekomen. En delen daarvan worden iedere keer van feedback voorzien. Het heet Juf Zebrahoed. Ieder keer als ik een hoofdstuk afhad, maakte ik er een tekening bij. En ik moet zeggen...ze zijn prachtig. De lancering is waarschijnlijk, als alles meezit, eind 2019
Ik heb al in diverse groepjes gezeten de afgelopen 5 jaar en ik merk dat mijn schrijfstijl enorm is verbeterd. Zo heb ik veel korte verhalen geschreven voor een aantal bundels en twee kinderboeken gepubliceerd. Allemaal tot stand gekomen dankzij feedback van andere schrijvers en natuurlijk de eindredactie. Ik kan elke beginnende schrijver aanraden om met een groepje werken. In mijn geval doe ik dat bij godijnpublishing.nl
Ik vraag meteen aandacht voor mijn twee gepubliceerde kinderboeken; Reizende poefjes en De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Avontuurlijke boeken vol magie voor kinderen van zes tot twaalf jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten