vrijdag 16 november 2018

 De meest oranje quilt helemaal onderaan, is mijn allereerste werk, gemaakt op de middelbare school. De handwerklerares was lyrisch over mijn kleurgebruik. IK vond textiele werkvormen het leukste en boeiendste vak op school.
De secret garden, die met het hart en het oog in het midden is mijn allermooiste quilt. Veel borduursteken en opgenaaide kraaltjes. De betekenis: vanuit het hiernamaals wordt er over ons gewaakt, naar ons gekeken.
 De Japanse quilt heb ik gemaakt voor een vriendin in Delaware USA en die met de herfsttinten hangt bij vrienden aan de muur in Virginia USA. Quilten is heerlijk om te doen. Het maakt mijn hoofd leeg en er onstaat een mooi textielwerk. Vooral het maakproces vind ik rustgevend. En als het af is, een plezier om maar te kijken. Maar vaak schiet de afwerking er bij in en belandt het op de stapel UFO's, unfinished objects. Want ook schrijven is een passie. Het resultaat daarvan is: twee kinderboeken, Reizende poefjes 3 1/2 ster en De lamp, de sneeuwbol en het kompas 5 sterren. Daarnaast heb ik korte verhalen geschreven voor diverse bundels. Ik kom dus altijd tijd tekort.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten