vrijdag 2 november 2018

Korte verhalen

Deze ochtend ga ik een kort verhaal schrijven voor een verhalenwedstrijd. Ik heb al diverse verhalen geschreven die gepubliceerd zijn in bundels zoals Stille getuigen, Rivierstenen, Zwaarden van mist, De spiegel, Influisteraar en Aangenaam. Allen te verkrijgen bij godijnpublishing. Er staan nog twee bundels op stapel met verhalen van mij en natuurlijk andere schrijvers. Alle boeken zeer de moeite waard om te lezen. Vooral in het openbaar vervoer is zo'n bundel handig. Je kunt de korte verhalen lezen en als je de bundel weglegt dan ga je later gewoon weer verder met een nieuw verhaal. Mooie verhalen van talentvolle schrijvers. Dit wilde ik vertellen, maar daar gaat deze blogpost niet over.
Ik wil vertellen waar ik mee bezig ben, een kort verhaal dus. Fantasy. Het is een uitdaging. Ik probeer me in een andere wereld onder te dompelen, maar het is niet eenvoudig. Aan mijn fantasie ligt het niet. Als ik in bed lig en niet kan slapen,, borrelen er allerlei scenes op. Mijn brein lijkt onuitputtelijk. Ik zou het op dat moment op moeten schrijven, maar mijn principe is, in bed dan lig je ook in bed om te slapen. En niet nog weer eens te gaan schrijven. Dan komt mijn brein nooit tot rust. Want ik weet dat ik doorga als ik in de flow zit. Dus probeer ik in de ochtend iets op papier te krijgen. Vannacht had ik een briljante naam voor een wezen bedacht. Nu vanmorgen ben ik het helemaal kwijt. Wie weet krijg ik straks nog een ingeving. Wat zou het mooi zijn als mijn verhaal uitverkoren wordt om in de bundel Nachtwakers geplaatst te worden. Ik heb de tijd. Aan het eind van het jaar moet het ingeleverd zijn. Tot die tijd kan ik sleutelen. Hoewel dat ook lastig is, want wanneer ben je uitgesleuteld.
Ik stap nu de wereld in van vuurvliegjes en elfen en ga een mooi verhaal creeeren. Wish me luck.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten