donderdag 29 april 2010

Peptalk

Vanmorgen ben ik naar de sportschool geweest voor een fitnesstest na een jaar van sporten. Ik kreeg op mijn kop van mijn personal coach omdat er in een jaar tijd niets veranderd was. En dat komt omdat ik erg onregelmatig sport. De ene week wel, dan weer twee weken niet, dan ineens drie keer per week. En dat komt doordat ik soms een volle agenda heb, of me niet lekker voel of gewoon geen zin heb. Ja, smoezen genoeg. Mijn coach heeft een flinke peptalk gegeven en hoofdpunt was dat ik nu eens aan mezelf moet gaan denken, dat ik het allerbelangrijkst ben. Sporten is goed voor mijn gezondheid, voor mijn conditie, voor de lijn. Dan maar een beetje egoïstisch. We hebben de afspraak gemaakt dat ik mijn leven zal beteren en die wordt bezegeld met een handdruk. De coach zei: “Denk er om, die handdruk betekent heel veel.”
Ik weet wat goed voor me is en wat niet maar ik moet prioriteiten stellen want ik wil fitter worden en daarvoor moet ik ruimte maken. De coach wil me helpen, de peptalk is voor mijn eigen bestwil, ik moet het nu gaan doen. En ze rekent er op dat het ook gaat gebeuren, dan heeft haar peptalk zin gehad. Ze zei dat er onder mijn pantser iemand met doorzettingsvermogen zit, iemand met pit en die weet wat ze wil. Alleen is het zo moeilijk het pantser te doorbreken. Maar nu heeft ze het gevoel dat er een flinke barst in het pantser zit wat daardoor steeds verder afbrokkelt. Ik loop de sportschool weer uit, vast van plan om van sport een vast agendaonderdeel te maken. Nu is het steeds te vrijblijvend. Vandaag geen zin, dan morgen maar en morgen is er weer iets. Ik moet sporten in mijn systeem krijgen en dat is moeilijk als je altijd weinig met sport hebt gedaan. Ik geef niet zoveel om sport maar om fit en strak te worden zal er echt iets moeten gebeuren. Morgen is het Koninginnedag. Dan mag ik me nog even te buiten gaan aan oranjegebak want het is toch een dag om te vieren. Daarna ga ik het sporten serieus aanpakken. Wat anderen lukt moet mij ook lukken. Discipline, dat is waar het om draait. Zo simpel is het. Nu de praktijk nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten