zondag 31 december 2017

Nieuwjaarswens

In mijn poesiealbum van vroeger staan veel versjes die nu gedateerd overkomen, maar wel heel leuk zijn om te lezen. Het roept veel herinneringen op. Van dit versje uit 1958 was ik niet zo gecharmeerd;

Ik wens je een heel jaar
van vele tegenspoeden.
Nooit wens ik je een jaar
dat God je zal behoeden.
Vrede geluk en liefde
dat zal ik niemand wensen.
Armoe verdriet en leed
dat wens ik alle mensen.

Het was goed dat er cijfers voor de zinnen stonden zodat je de juiste volgorde zou lezen. En toen las ik;

Ik wens je een heel jaar
dat God je zal behoeden.
Nooit wens ik je een jaar
van vele tegenspoeden.
Armoe verdriet en leed
dat zal ik niemand wensen.
Vrede geluk en liefde
dat wens ik alle mensen.

Als je het zo leest is het een prachtige wens die op iedereen betrekking heeft. Mijn eigen wens voor het nieuwe jaar is; 1 januari beginnen met een schone lei, vol verwachting wat het nieuwe jaar brengen zal. Mijn wens geeft hopelijk een bijdrage aan een succesvol jaar en aan alle jaren die er gaan komen.
Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar en dat alle wensen uit mogen komen. Proost op het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten