zondag 10 december 2017

Euforie

Vol spanning keek ik uit naar 9 december. Ik had een verhaal geschreven voor een schrijfwedstrijd en was door de selectie heen gekomen. Mij verhaal stond op de longlist. Op 9 december zouden de 25 beste verhalen bekend gemaakt worden voor de bundel Influisteraar.
Het was zover. 9 december was een dag die in het teken stond van alles wat met schrijven te maken had. Er was een Meet&Greet met de schrijvers van Godijn Publishing, presentaties op het podium van de schouwburg en de lancering van 10 boeken van het project boek 10.
Het duurde lang voordat de uitslag van de wedstrijd kwam. Alle 40 schrijvers van de longlist waren aanwezig. Ik had twijfels, maar toen hoorde ik mijn naam en riep:'Yes.' Ik stond in de bundel. wat een erkenning. Enthousiast ging ik het podium op. terwijl de rest heel tam reageerde. Het is toch geweldig als je verhaal gekozen is voor een bundel. Het allerbeste verhaal won een schrijfcursus naar keuze bij de schrijversacademie. Had ik ook wel willen winnen, want je schrijfstijl kan altijd nog meer verbeteren. Ik was heel blij toen ik de bundel in ontvangst nam en er volgden veel felicitaties. Het voelde alsof het feestje voor mij alleen was met al die mensen om me heen. Maar dat was natuurlijk niet zo, want de rest van de aandacht ging naar de schrijvers van boek 10 najaar 2017. De boeken zijn divers, zoals Young adult, fantasy, roman, kinderboek en zelfs een gedichtenbundel. Het was indrukwekkend toen ze met zijn allen op het podium zaten. Een voor een kwamen ze naar voren om iets over hun boek te vertellen, vaak met begeleiding van een trailer op een groot scherm. Ik dacht, dat wil ik ook. Een half jaar eerder had ik mijn kinderboek Reizende poefjes gepresenteerd, maar zonder trailer. Mijn dochter gaat een trailer maken voor het vervolg op Reizende poefjes. Dat wordt gelanceerd op 29 september 2018. Zet het vast in de agenda.
De titel van mijn nieuwe kinderboek is; De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Het verhaal speelt vanuit Engeland, Cornwall. Opnieuw een spannend avontuur van Pol en Polleke Grasspriet.
Ik heb genoten van deze dag samen met leuke collegaschrijvers. Nu, een dag later zit ik nog in de euforie. Ik ben geïnspireerd, gemotiveerd en ga vol energie verder schrijven, want mijn fantasie is onuitputtelijk.

De dag werd mogelijk gemaakt door Godijn Publishing. Deze uitgever geeft nieuwe schrijvers een kans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten