donderdag 7 december 2017

Stormy weather

Ik open mijn ogen en ben verbaasd dat het licht in de slaapkamer brandt. Geen idee hoe dat kan. Waarschijnlijk heb ik het licht in mijn slaap aan gedaan. Boven het hoofdeind van mijn bed hangt een koord verbonden met een schakelaar. Het is nog vroeg. Slaperig nestel ik me opnieuw onder het dekbed.
Dan schrik ik wakker uit een droom. Ik was op het strand en aanschouwde de kolkende golven van de zee die een hels kabaal maakten en woest op de kust beukten. Nu ik wakker ben hoor ik die golven nog en daarbij het geluid van hout en metaal alsof er van alles in elkaar stort. Het klinkt alsof het onder mijn slaapkamerraam gebeurt. De storm die opgestoken is, blaast met grote kracht door de kale kruinen van de bomen. Het klinkt onheilspellender nu alle bladeren van de bomen gevallen zijn. Ik hoor de wind gieren door verborgen kieren die ik nog niet heb kunnen ontdekken. Zuid-wester storm. We krijgen de volle laag. Mijn bed is warm en ik heb geen zin om op te staan. Toch wint mijn nieuwsgierigheid het. Ik wil weten wat het vallende hout en metaal betekenen.
De vloer van de slaapkamer is koud, evenals de slaapkamer zelf. Ik doe het gordijn een stukje open. Bij de buurman zijn nog meer kerstbomen uit Denemarken gearriveerd en die worden met veel kabaal  uitgeladen. Verdorie, ik wil nog slapen. Ik kijk op de wekker. Het is half tien. Zo laat!
Snel kleed ik me aan en ga naar beneden. Ik doe de luxaflex open en zie volop actie bij de buurman. Nu eerst de krant uit de brievenbox buiten halen. De voordeur gaat met kracht open. Wat een storm. Ik word bijna uit mijn kleren geblazen.
En dan nu koffie. Stormy weather. Mijn dag is begonnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten