vrijdag 10 november 2017

Twilight zone

's Morgens als de wekker gaat  en ik geen afspraken heb voor deze ochtend, druk ik de snooze knop in. Ik val niet opnieuw in slaap, maar in een sluimertoestand, de twilight zone zoals ik dat noem. Het schemergebied tussen waak en slaap. Dan beleef ik van alles, alsof ik droom. De gekste dingen komen voorbij. Ik zie onwaarschijnlijke gebeurtenissen en die zijn van korte duur. Want zodra de wekker opnieuw afgaat is het weg en druk ik de snooze knop opnieuw in. Dan gebeurt er weer heel iets anders. De intervals zijn precies genoeg om wat ik zie te kunnen onthouden. Daar doe ik mijn voordeel mee, want ik kan sommige situaties uit de twilight zone goed gebruiken voor mijn verhalen.
Ik heb voor diverse verhalenbundels, uitgegeven bij godijnpublishing.nl, verhalen geschreven die uit de twilight zone komen, bij voorbeeld over aliens, bijna dood ervaringen, misdaad. Een grote verscheidenheid aan gebeurtenissen. Enkele bundels zijn: De spiegel (niets is wat het lijkt), Rivierstenen, Stille getuigen en Zwaarden van mist. Overigens zijn deze bundels heerlijk om te lezen als je geen tijd hebt om een heel boek te lezen. Na ieder verhaal kun je het boek wegleggen totdat je tijd hebt om verder te lezen.
Ook mijn kinderboek Reizende poefjes bevat elementen die in het schemergebied zijn ontstaan. Het lijkt of je
in dat gebied je onderbewustzijn instapt. Juist daar is een groot magazijn met alle levensgebeurtenissen, hersenspinsels  en al wat je waarneemt in het dagelijks leven. Een onuitputtelijke bron.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten