zaterdag 11 november 2017

Samen zijn

Het is heerlijk als mijn jongste kleinzoon bij me is en dat gebeurt de laatste tijd regelmatig. Zijn ouders hebben een topdrukte in hun bedrijf tijdens de weken voor Sinterklaas en Kerstmis. Er worden vele kilo's Engelse fudge gemaakt in allerlei smaken. Na afkoeling in speciale bakken zijn het grote dikke plakken overheerlijke zoetigheid, echt 'comfortfood', die in blokjes gesneden worden voor de verkoop. Kleinzoon komt dan na schooltijd bij mij. Hij zit graag op de bank met zijn boekjes, speelgoed en knuffel. Hij heeft het enorm naar zijn zin. Ik mag bij hem zitten met een borduurwerk, een eigen ontwerp. Dat vindt hij het toppunt van gezelligheid en ik ook.
Die gezelligheid mis ik regelmatig. Samen bij elkaar, ieder met zijn eigen bezigheid zonder een woord te zeggen. Gewoon in stilte samen zijn, elkaars aanwezigheid voelen.
Voor dat gemis heb ik wel een oplossing. Zachte muziek aan en veel schrijven, want als er niemand in huis is,
word je nergens door afgeleid. Mijn favoriete cd, Serenity, laat mijn energie stromen, waardoor er mooie woorden uit mijn pen vloeien. Vooral nu het winter wordt, zijn de dagen kort. Je komt minder buiten en de avonden zijn lang. Boeken lezen in mijn luie stoel naast de kachel is een geluksmoment. Ik lees graag boeken van debutanten, nieuwe schrijvers die een goede recensie kregen. Ik ben ook een debutant. Ik debuteerde met kinderboek Reizende poefjes, dat enthousiast ontvangen werd door de lezers. De winter is lang dus komen er nog meer mooie schrijfsels van mij in de publiciteit.
Ik kan een boek lezen aanbevelen. Je stapt in een wereld die niet de jouwe is, waardoor je even je dagelijkse beslommeringen vergeet. Kijk eens bij godijnpublishing.nl voor interessante nieuwe boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten