zondag 5 november 2017

Boekpresentatie


We staan op het punt te vertrekken. Het wordt een feestelijke dag, want ik presenteer mijn eerste kinderboek Reizende poefjes. Voor deze dag heb ik een groot schilderij gemaakt met impressies van het verhaal, een sprookjesachtig kunstwerk. Maar waar is het gebleven? Het is dusdanig groot dat je het niet over het hoofd kunt zien. Mijn zus had het goed verpakt klaargezet. Het is chaos. De tijd dringt. Iedereen zoekt en de tijd verstrijkt. Mijn zenuwen stijgen naar grote hoogte. Net voordat het ontaardt in paniek, berust ik in de situatie. Dan maar geen schilderij. Ik kan de voorstudie meenemen, dat geeft ook een indruk.
Mijn zus zegt: 'Dat kun je niet maken, het ziet eruit als een afgeraffeld ding.'
Maar wat moet ik dan? Nu slaat echt de paniek toe. Ik hoor iemand roepen: 'Rustig, rustig. Alles komt goed.'
Ineens ben ik klaar wakker. 'Huh? Wat is dit? Ik droom.' Ik knip de lamp aan en ga rechtop in bed zitten. Wat een idiote droom. Nou is dat niet zo vreemd, want ik heb wel vaker idiote dromen die onmogelijk echt kunnen gebeuren. Zo droomde ik een keer dat ik meedeed aan de wereldkampioenschappen waterval springen vanaf een nagemaakte waterval. De rotsen waren van hout en de waterval kon je aanpassen van makkelijk naar moeilijk. Absurd toch?
Oké, de boekpresentatie was al in mei jongstleden en dat was een groot succes en een waar feest. Ik heb helemaal geen schilderij gemaakt, ook nooit aan gedacht om er een te maken. Ik slaak een diepe zucht en val terug in de kussens.  Mijn lichaam ontspant. Wat een geluk dat de presentatie allang achter de rug is. Dat was zeker een stress moment, maar Reizende poefjes is heel goed ontvangen. Ik ben blij met het resultaat en trots op de mooie eigentijdse illustraties ontworpen door Jennifer Groen.
Het volgende deel komt er aan. Ik raad aan eerst Reizende poefjes te lezen, voordat het nieuwe deel uitgebracht wordt in het voorjaar van 2018.
Reizende poefjes is te bestellen bij godijnpublishing.nl, de boekhandel en de bekende internet boekwinkels. Het boek is sprookjesachtig, magisch, spannend en avontuurlijk. leuk om te lezen voor jong en oud. Veel leesplezier.
Ik nestel me opnieuw lekker onder mijn dekbed en hoop op een droomloze slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten