dinsdag 7 november 2017

Reacties op kinderboek Reizende poefjes

Ik wil jullie graag enkele reacties laten lezen, met dank aan allen, zowel lezers als recensenten, die iets geschreven  hebben over Reizende poefjes.

Het boek is verdeeld in korte hoofdstukken, hetgeen leesbevorderend werkt. De schrijver ziet kans, zonder een moment belerend te zijn, fraaie thema's voorbij te laten komen, zoals vriendschap, samen doen, verliefd zijn.
De afwisseling tussen spanning en enge gebeurtenissen wordt uitgekiend afgewisseld door vrolijke elementen.

Fantasierijk verhaal in een toegankelijke stijl rond de belevenissen van twee kinderen in een sprookjeswereld met reuzen en heksen.

De grote letters maken het zelf lezen gemakkelijker voor de wat grotere kinderen. De duidelijke illustraties zijn een leuke ondersteuning van het verhaal. Herkenbare dingen zoals Efteling, GVR, minecraft, Luilekkerland, sprookjesfiguren.

Soms eng voor jeugdige lezers.
'Vandaag kreeg ik te horen dat ze mijn hoofd gaan afhakken en koken in de soep.'
'Als je in een lavapoel terecht komt, kun je er niet meer uit en verbrand je levend.'

Het leest vlot. Groot lettertype, korte hoofdstukken, leuke illustraties.
Het verhaal is echt zó leuk dat het je weer even kind maakt.

Ik heb het in een adem uitgelezen. Wanneer komt er een vervolg?

Ik vond het erg leuk dat deze tijd, zoals minecraft, verwerkt is in het verhaal.

Knekelput, botten, mannen die erin vallen als ze gemeen doen tegen vrouwen. Geen halve maatregelen in Reizende poefjes.

Even de telefoon uit. Ik lees voor uit Reizende poefjes. Wat een leuk geïllustreerd kinderboek.

Soms moeilijke woorden. Een mooi leermoment door uitleg daarvan en daardoor uitbreiding van de woordenschat.

Nieuwsgierig naar dit boek. Leuk om cadeau te geven in de decembermaand. Het boek is te bestellen bij godijnpublishing.nl, bij de boekhandel en de bekende internetboekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten