dinsdag 14 november 2017

The day after

Foto is van mijn vorige huis.

Mijn tuin is nog niet één keer zo netjes geweest. Dankzij het harde werken van twee tuinmannen zijn zowel de voortuin als de achtertuin winterklaar. Jammer dat ik er alleen van binnenuit van kan genieten. Gisteren was het een heerlijke zonnige dag, vandaag regent het weer. Mijn uitzicht naar buiten stuit nu op twee kale spookachtige leiplatanen. Ze staan er bij als dode bomen, maar ik weet dat de takken in het voorjaar weer uitlopen. Dat heeft de tuinman mij verzekerd.
Ik heb ze opdracht gegeven om de carport van een nieuw dak te voorzien. Een ander bedrijf zou het doen, maar na veel telefoontjes, e-mail en loze beloften bekijken ze het maar. Ik heb meer vertrouwen in het hoveniersbedrijf. Tegenwoordig kunnen de tuinmannen alles. Dat had ik gezien in het TV programma eigen huis en tuin dat me trouwens op veel ideeën brengt. Als alles meezit wordt het dak voor de winter vervangen. Nu is de betonnen vloer van de carport een glibberige massa van prut, alg en nattigheid door het regenwater dat via een kier tussen schuurtje en carport op de vloer terecht komt. Daar komt nooit zon, dus het krijgt nauwelijks kans om te drogen. Een paar weken terug gleed ik uit en kon ik me nog net staande houden. Ik kreeg al een visioen van een gebroken heup, ziekenhuis en revalidatie. Daar zit ik niet op te wachten. In de carport zal geen auto staan, maar een grote picknicktafel, wat werktafel wordt voor mijn mozaïeken. Zij komen op de gevel te hangen onder andere over de scheurtjes in de muur als gevolg van trilling door al het zware boerenverkeer en de vrachtwagens die langskomen.
De mozaïeken maak ik met een knipoog naar de kunst van Friedensreich Hundertwasser. Toen ik nog in mijn vorige huis woonde, zie foto, had ik ook mozaïeken op de gevel. De nieuwe bewoners waren er blij mee, dus zijn mijn kunstwerkjes blijven zitten. Vandaar dat ik nieuwe moet maken. Ik vraag me wel eens af wanneer alles in en om het huis af zal zijn. Iemand zei me dat het vijf jaar duurt. Daarvan zijn er al twee om. Ik hoop dat er nog een paar mooie dagen komen zodat ik buiten nog kan genieten van het wonder van een onkruidvrije tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten