maandag 20 november 2017

Sint en Kerst

De sinterklaasperiode is net begonnen of de kerstbomen zijn er al weer. Met een enorme vrachtwagen zijn ze vanuit Scandinaviƫ getransporteerd naar het dorp waar ik woon. Het is boeiend om vanuit mijn huis te zien hoe het uitladen van de kerstbomen gaat met heftrucks en veel assistentie van mannen in oranje pakken. De komende tijd wordt het topdrukte hier. Alle kerstbomen zullen hun weg vinden naar particulieren en bedrijven. Mijn traditie is; na Sinterklaas komt er een kerstboom in huis. Ik zelf twijfel tussen een echte boom en een nepper. Er wordt altijd gezegd: Er gaat niets boven de geur van een echte kerstboom. Ik heb nog nooit iets van die geur gemerkt en laat dan ook een verdamper met etherische dennenolie branden. Dus een echte boom heb ik niet echt nodig. Want ik gruwel al weer van de dennennaalden die je na afloop overal vindt.
Ik heb nog een aantal dagen de tijd om over een boom na te denken en concentreer me eerst op het sinterklaasfeest. De oudste kleinkinderen voelen zich te groot, hoewel ze wel graag cadeautjes willen.  Zij hebben al veel leuke, spannende Sint feesten gehad. Die gun ik jongste kleinzoon ook. Samen met mijn gezin. Jongste kleinzoon keek naar de intocht van sinterklaas op de televisie en wil nu niets anders meer horen dan sinterklaasliedjes. Ik verheug me op een mooie sinterklaasfeest. Daarna wordt het huis in kerstsfeer gebracht en neem ik een beslissing over de boom. Met mijn dochter ga ik kerstwinkelen in een populair tuincentrum hier vlakbij. Eigenlijk heb ik niets meer nodig, maar het is altijd leuk om in de kerststemming te komen. Ik zou deze periode niet willen missen.
Ik heb nog een cadeautip voor pakjesavond of onder de kerstboom; Kinderboek Reizende poefjes, een avontuurlijk verhaal vol fantasie, magie en vriendschap. Een verhaal dat eindigt in Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Daar worden elk jaar de vele lichtjes in de grote kerstboom
ontstoken, een hele happening. Het boek is te bestellen bij godijnpublishing.nl , de boekhandel en de bekende internetboekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten