vrijdag 17 november 2017

Goed Nieuws.

In juli was ik op vakantie in Engeland. Cornwall stond al heel lang op mijn wenslijst vanwege zijn aangename klimaat en subtropische flora. Het vakantiehuis stond op een heuvel met uitzicht over de baai omgeven door hoge kliffen. Op de punt van het klif was de hut van de kustwacht met daarin een periscoop om de zee af te speuren naar zorgelijke situaties. Ik was daar met dochter en haar gezin en schoonmoeder. In de late avonduren, wanneer ik op mijn best ben, ging mijn fantasie aan het werk. Met de belevenissen van overdag weefde ik een verhaal in mijn brein en dacht: ik moet het opschrijven. En dat deed ik, avond aan avond en had steeds de hoofdpersonen Pol en Polleke Grasspriet uit mijn eerste boek Reizende poefjes in gedachten. Zij kregen een nieuw vriendje, hun neefje. Mijn fantasie werkte op volle toeren en voor ik het wist, had ik een volledig verhaal op papier.
Weet thuis zette ik het verhaal in de laptop. Daarna begon het schuren, schaven, polijsten, schrappen en herschrijven tot een perfect manuscript. Toen dat klaar was, stuurde ik het naar de uitgever. Spannend!
Al snel kwam er bericht dat het manuscript was goedgekeurd en dat het nieuwe boek in september 2018 gelanceerd wordt. Dat duurt nog even. De illustraties en omslag moeten nog gemaakt worden en er volgt nog eindredactie. Het is een heel proces.
Genoeg tijd dus voor de toekomstige lezers van dit nieuwe avontuurlijke verhaal om eerst het eerste deel Reizende poefjes te lezen als je dat nog niet gedaan hebt. Daarna komt dan de nieuwe uitgave. Reizende poefjes is ook voor volwassenen leuk om te lezen, tenminste...dat hoor ik van alle kanten.
Ik ben een blij en gelukkig mens. Langzaam maar zeker komt mijn droom uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten