dinsdag 31 oktober 2017

Kinderboek Reizende poefjes

De ochtend is al vergevorderd. Alleen ik kan niet goed op gang komen. Mijn energie staat op een laag pitje. Er ligt een stapel werk te wachten, maar ik kan er niet toe komen. Het liefst zou ik in mijn luie stoel kruipen, bij de kachel en een boek lezen. Of borduren aan mijn nieuwe borduurwerk. Maar nee, ik geef daar niet aan toe. Ik moet echt iets gaan doen.
Ik begin met te vertellen dat Mijn kinderboek Reizende poefjes enthousiast is ontvangen door de lezers. Dat merk ik aan de reacties die ik krijg. Een fantastisch spannend verhaal over vriendschap met daarbij veel magie, gevaren en dreigingen en uiteindelijk een goede afloop.
Vriendschap is bijzonder. Een vriendschap in stand houden is moeilijk. Het moet van twee kanten komen, het is geven en nemen en accepteren dat je niet altijd op een lijn zit. En vooral elkaar vertrouwen. Maar als dat vertrouwen er niet meer is, er ook geen gesprek mogelijk is, dan komt de vriendschap ten einde wat jammer en verdrietig is. Wie de schuld heeft. laat je dan maar in het midden, want er bestaat nog steeds een spreekwoord; waar twee kijven, hebben twee schuld.
Gelukkig komt het niet zover in het boek Reizende poefjes. Daar onstaat een eeuwig durende vriendschap en het is mooi de ontwikkeling te lezen.
Dit wilde ik even kwijt en dan is het nu tijd om aan de slag te gaan. De tijd vliegt toch al zo snel voorbij en voor je het weet is de dag om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten