maandag 16 oktober 2017

Icoon witte engel.

In een eerder blog schreef ik over wat een icoon te maken heeft met een kinderboek. Het ging over de witte engel, aartsengel Gabriel die verheldering geeft en inzicht in alles wat je doet, als je er om vraagt en hem ook op voorhand bedankt. Deze foto is een foto van het origineel zoals hij in een klooster in Servie hangt. Ik heb deze nageschilderd op een icoonplank met de traditionele Griekse techniek. Ik gebruik tempera en aardepigmenten uit diverse landen. Ik kan er helaas geen foto van uploaden. Wil je hem zien , dan moet je even naar mijn facebook lieve van den berg gaan. Daar zie je hem als profielfoto. Het is mijn meest dierbare icoon. Daarna komt mijn icoon van aartsengel  Michael, de engel die je beschermt tegen het kwaad van buitenaf.
Lees ook even mijn blogpost icoon, dan weet je waar ik het over heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten