zondag 29 oktober 2017

Storm

De storm beukt met kracht op de boerderij. Alles kraakt, de dakpannen klapperen. Een stolpboerderij is sterk en stormbestendig door het vierkant waarop een boerderij is gebouwd, een stevige constructie. De storm giert door de kieren van het venster en ik lig in mijn warme bed te luisteren. De bomen verliezen hun laatste blad. Ik hoor de bladeren tikken tegen het raam. Soms hoor ik een klap, maar ga niet mijn bed uit om te kijken wat die klap betekent. Dat zie ik later wel bij daglicht.
Ik vergelijk mijzelf met de storm, want in mijn hoofd stormt het nog steeds, piekerstorm noem ik het maar. Een storm die niet zo makkelijk gaat liggen en mij uit mijn slaap houdt. Ik besef dat gepieker zinloos is omdat het niet tot een oplossing komt van de oorzaak van het piekeren. Het maakt je ziek en slapeloos, terwijl ik juist behoefte heb aan een goede nachtrust. Ik hoor een innerlijke stem: 'Doe er wat aan.' Ik ga op de rand van het bed zitten, mijn voeten stevig op de grond en visualiseer dat er wortels aan mijn voeten zitten die de grond ingaan. Ik haal diep adem en op de uitademing pers ik in gedachten alle  negatieve energie naar beneden de grond in via mijn voeten. Dat doe ik drie keer achter elkaar. De ruimte die in je lijf ontstaat vul je op met nieuwe energie door weer diep in te ademen.
Bij uitademening laat je de energie vanuit de kosmos via je kruin naar binnen stromen. Dat doe je ook drie maal. Echt waar, als je dit met intentie doet, voel je je stukken beter. Waarom dacht ik daar niet eerder aan? Ik heb de hele verdere nacht goed geslapen. 
Het eerste wat ik doe bij het opstaan is de klokken een uur terug zetten, de wintertijd is begonnen. Een nieuwe periode, evenals bij mij. Het is rustig in mijn hoofd en ik voel weer energie stromen. De storm beukt nog steeds, maar buiten. Binnenin mij is het rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten