woensdag 18 oktober 2017

Hoofdpersonen in kinderboek

Mijn boek Reizende poefjes was nooit ontstaan zonder de hulp van mijn kleinzoon en kleindochter.
Zij stonden model. De ideeën werden door hen aangegeven en bij alles wat ik schreef dacht ik: hoe zouden de kleinkinderen reageren in zo'n situatie. Ik voelde bijna hun nabijheid tijdens het schrijven, in mijn hoofd hoorde ik hun kinderstemmetjes. Kleindochter vroeg tijdens het proeflezen of ze het stuk waarin zij een grote rol speelt nog een keer mocht lezen. Het ging over Luilekkerland en ze verzuchtte: 'Ik wou dat het echt bestond, heel veel roze koeken en chocola.'
Ik ben een vervolg op Reizende poefjes aan het schrijven. Pol en Polleke Grasspriet zoals ze in het boek heten, krijgen een vriendje. Voor dat vriendje staat jongste kleinzoon model. Hij heeft het syndroom van Down. Ongemerkt brengt hij mij op ideeën door zijn beperking. Heel fijn om op deze manier een nieuw verhaal te schrijven. Als alles meezit wordt het boek in het voorjaar 2018 gepubliceerd. Om de hoofdpersonen alvast te leren kennen, kan ik het eerste deel Reizende poefjes aanraden. Het is een groot avontuur waar de kinderen in  belanden. Het is spannend, betoverend, soms eng en ontroerend. Kinderen zullen van Pol en Polleke Grasspriet gaan houden en nieuwsgierig worden naar nieuwe avonturen. Te verkrijgen bij godijnpublishing.nl, bij de boekhandel en de bekende internet boekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten