woensdag 27 februari 2019

Weekendgevoel

Door het mooie zonnige weer krijg ik een weekendgevoel. Zo'n gevoel van niks moet en lekker genieten van de vroege voorjaarszon, want het kan zo weer omslaan.
De kranten staan vol met berichten over het mooie weer en foto's laten zien hoe iedereen geniet, uit zijn cocon kruipt om met nieuwe energie het voorjaar in te gaan. De terrassen zitten vol. Maar ook staat er in de krant dat dit weer extreem is voor de tijd van het jaar en dat het allemaal te maken heeft met de klimaatverandering. Nou heb ik al heel vaak meegemaakt dat er in februari de eerste zomerse dagen waren. Toen het nog zo koud was, heb ik diverse malen gezegd dat het vaak voorkomt dat februari mooie warme dagen heeft als een voorproefje op de lente en de zomer. En dat is uitgekomen. Dus zo uitzonderlijk is dit weer niet. Helaas komt er ook weer een terugval met flinke kou, regen en sneeuw. Het is nog maar februari. Lang geleden werd de elfstedentocht geschaatst. Maart roert zijn staart. Het weer kan alle kanten op en april doet wat hij wil. Lang geleden toen de forsythia zijn gele kleurenpracht liet zien op 11 april, ja ik weet het nog goed, toen werden we verrast met een dik pak sneeuw. Zoveel dat je een sneeuwpop kon maken. Begin mei, dan pas kan de winterjas echt weg. Ik hoop dat we
weer zo'n mooie zomer krijgen als afgelopen jaar. Dat was nog eens heerlijk. Ik had alle dagen een vakantiegevoel, omdat ik niet meer deel hoef te nemen aan het arbeidsproces. Ik kan mijn dag indelen zoals ik dat wel. En dat betekent vooral genieten van de kleine dingen, want het zijn de kleine dingen die het doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten