zondag 3 februari 2019

Mijn verlangen.

Vandaag scheen de zon heerlijk en er was weinig wind. De zonnewarmte doet mij verlangen naar het voorjaar en de zomer. Ik wil uit mijn schulp kruipen en bewegen. Er werd een cursus dansexpressie aangeboden, dat heb ik eerder gedaan en dat was heerlijk. Maar toen was er voor een vervolg te weinig belangstelling. De dag waarop er gedanst nu wordt kwam mij niet goed uit. Wel jammer, want de locatie is lekker dichtbij. Ik ging naar de website van dansklooster. Daar heb ik alle vele malen gedanst en dat is heerlijk. Er wordt van alles aangeboden, maar wat geeft mij nou het echte vakantiegevoel. Want ik wil vakantie en dansen combineren. Ik heb dit jaar al veel leuks op het programma, ik ga onder andere weer quilten, ik ga terug naar Engeland, icoon schilderen in de abdij van Egmond gaat helaas niet door, maar dansen zit er nog niet bij. Ik denk terug aan andere dansvakanties. Het is zo heerlijk om je helemaal los te gooien zonder gene. Want wat kan het je schelen als het niet zo gracieus gaat als een ballerina. Ik word een dagje ouder en daardoor ook iets strammer. En ik ben eerder moe. En dat mag als je zo'n druk leven heb als ik. Want ik doe heel veel op het gebied van schrijven, creatieve dingen en babysitten en straks ook weer het onderhoud van de tuin. Maar de gedachte
om eens helemaal los te gaan, samen met andere mensen en daardoor heel veel energie te krijgen en weer herboren thuis te komen, trekt me heel erg aan. Ik ga me beraden wat ik ga doen. De zomerretraites bij dansklooster zijn ruimschoots aanwezig, dus ik heb keus over het thema en de datum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten