dinsdag 5 februari 2019

Hoe krijg ik energie?

Ik organiseer schrijfworkshops bij www.godijnpublishing.nl en dat geeft mij heel veel energie.
Het is boeiend om de schrijfopdrachten te bedenken en ook eerst zelf uit te werken om te zien of het goed genoeg is. Tijdens een workshop schrijf ik niet zelf mee. Ik houd iedereen in de gaten om te zien of alles oke is. Al schrijvende borrelt er van alles omhoog uit je onderbewustzijn; lief en leed, mooi en niet mooi, vrolijk en verdrietig. Alles kan. Het is mijn taak om het in goede banen te leiden.
De teksten worden aan elkaar voorgelezen en dat is erg inspirerend. De een schrijft poetisch, de ander breedsprakig en weer een ander aarzelend. Alles wat op papier komt is goed. Ikzelf lees ook mijn teksten voor. Ik zie hoe de deelnemers in de flow van het schrijven komen. Het is een heel proces en geeft aan het einde een voldaan gevoel en een boost om door te gaan.
Het is mooi om te zien hoe de deelnemers blij en vol energie weer vertrekken na een paar uurtjes quality time voor henzelf.
 16 maart is er de workshop 'op zoek naar een influisteraar' en de maand erop 'op zoek naar iets wat aangenaam is'.  De schrijfopdrachten worden ontwikkeld  met behulp van de  verhalenbundels Influisteraar en Aangenaam. Ze bevatten een diversiteit aan verhalen en bij de workshop krijg je het boek cadeau.

1 opmerking: