zaterdag 2 maart 2019

Fotoshoot.

Vandaag had ik een hele leuke dag. Ik was uitgenodigd voor een fotoshoot in Amsterdam Noord. Eerst kreeg ik uitleg waarom er portretfoto’s gemaakt worden. Het is voor een speciaal project. Er worden mensen van verschillende pluimages gefotografeerd, daarna zoekt de fotograaf de beste foto’s uit en zet ze bij elkaar in een grid 5x5, zodat je in een opslag alle portretten ziet. Het is de bedoeling dat mensen die de foto’s zien gaan raden wat iedereen doet. Ik heb natuurlijk verteld over mijn twee kinderboeken Reizende poefjes en De lamp, de sneeuwbol en het kompas. De fotograaf keek uitgebreid op mijn tijdlijn op facebook en vond dat erg interessant. Hoogstwaarschijnlijk geschikt voor het project. Ik ben de oudste deelnemer, gefotografeerd in wisselende kleuren. Mijn zoon Guillaume Groen, ook fotograaf, was erbij. Voor mij was het complimenten dag, want hij vertelde enthousiast over mijn creatieve uitspattingen, over de boeken waarvoor zijn twee kinderen model stonden en mij inspireerden met hun verhalen. Hoe mijn jongste kleinzoon, het kind van mijn dochter en schoonzoon een rol kreeg in mijn tweede kinderboek, wat door zijn Downsyndroom een bijzonder verhaal opleverde. Trots was ik toen ik dat zo aanhoorde. Vaak ben je je niet bewust van alles wat je doet en wat anderen ervan vinden. De assistenten van de fotograaf waren zeer geïnteresseerd in mijn boeken. Leuke cadeautjes voor neefjes en nichtjes zeiden zij en ze namen kaartjes met gegevens mee. Ik heb ook info achtergelaten in de fotostudio, daarvoor getipt door een collegaschrijver. ‘Laat altijd je sporen achter.’
Het was boeiend mee te maken hoe zo’n fotoshoot gaat. Ik voelde me op dat moment een VIP. Na afloop hebben mijn zoon en ik nagepraat tijdens een lunch in het restaurant van Eye met een mooi uitzicht op het water en de skyline van Amsterdam. Ik vond het een dag met een gouden randje. Een mooie grote foto krijg ik thuis gestuurd.  
De fotograaf is Marieke van der Velden, met assistentie van Philip Brink en Joris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten