donderdag 21 februari 2019

De hand van Fatima.

Er zijn van die dagen dat ik mijn draai niet kan vinden. Dan loop ik maar een beetje rond te steerten, Er komt gewoon niets uit mijn handen. Vandaag is het weer zo’n dag. Ik dacht “laat de boel de boel, ik ga iets creatiefs doen.” Ik ben gaan tekenen. In creativiteit kan ik mijn ei kwijt. Ik maakte een ontwerp voor een nieuw borduurwerk, de hand van Fatima. Het brengt geluk en geeft bescherming tegen het kwaad, Daarnaast wordt een open hand gezien als een symbool van vrede.Het oog heet nazar en biedt bescherming tegen het kwade oog. Ik kreeg ooit een kleine hand, een Hamsa zoals het officieel heet. Ik heb zin om hem groot te borduren zodat ik in mijn huis die hand altijd kan zien om te beseffen dat ik een leuk leven heb. Binnenkort ga ik er aan beginnen. Voor mij is borduren een vorm van meditatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten