maandag 30 juli 2018

Vooruitblik

Een nieuwe week is begonnen, de laatste week van Juli en dan stevenen we al weer af op de herfst. Vooralsnog lijkt er aan de zomer geen einde te komen, hoewel het vandaag bewolkt is en winderig. Af en toe komt de zon te voorschijn. Ik vind het heerlijk. Maar de temperatuur schijnt deze week weer op te lopen naar hoge waarden.
De afgelopen week stond in het teken van schrijven en tekenen, alles in voorbereiding op mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed. Het derde boek alweer na kinderboek 1 Reizende poefjes, dat vorig jaar gelanceerd is, kinderboek 2 De lamp, de sneeuwbol en het kompas, lancering 29 september  en een vervolg op boek 1.
Juf Zebrahoed staat helemaal los van de eerste 2 delen en wordt pas najaar 2019 uitgegeven. Er is veel werk aan de winkel, maar oh, wat doe ik dit graag. Lekker in mijn eigen fantasiewereld stappen, hoe gekker, hoe beter. Ik ben het eens met de uitgever dat mijn kracht ligt in het schrijven van kinderboeken en nu ik zelf de tekeningen maak omdat de vaste illustrator op het moment geen tijd voor me heeft, ben ik helemaal in mijn nopjes. Ouderwets gezegde trouwens.
Voor februari staat een schrijfretraite gepland op Vlieland om ongestoord aan het derde boek te kunnen werken. Eerst is het tweede kinderboek aan de beurt om de wereld in geholpen te worden en dan hopen dat veel kinderen het gaan lezen of...dat ouders, opas en omas het gaan voorlezen.
Ik kijk uit naar 29 september. Het boek ziet er prachtig uit en het verhaal is
geweldig. Heb ik gehoord van proeflezers. Van mij mag het de wereld in en wat zou ik het graag verfilmd zien. Het verhaal leent zich er voor. Het speelt zich grotendeels af in het prachtige Cornwall aan de zuidkust van Engeland. Een mooier decor kan je niet hebben. I keep my fingers crossed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten