donderdag 26 juli 2018

Hitte

De hitte is slopend. Ik houd ramen en deuren dicht om de hitte buiten te houden. Luxaflex naar beneden en evengoed is het 27'C in huis. Bij elke stap die ik zet, lopen de zweetdruppels over mijn gezicht. Maar ik klaag niet hoor. Ik ben niet de enige en dit weer is toch beter dan het kleddernatte Hollandse regenweer. Na deze periode kunnen we weer lang genoeg genieten van regen en wind. Alleen is niet te voorspellen hoe lang dit nog duurt.
Ik dacht vannacht dat ik alle muggen had uitgeschakeld, maar dat bleek niet zo te zijn, zag ik vanmorgen toen ik wakker werd.
De meeste van jullie weten niet dat ik ook een paranormale kant heb. Ik loop er niet mee te koop en houd het voor mezelf. Vannacht voelde ik een vinger tweemaal over mijn voorhoofd strijken. Ik werd er wakker van en dacht een moment dat het kleinzoon was. Die kan dat ook zo lief doen. Dus ik vroeg of hij het was. Bleek het een dierbare uit het hiernamaals te zijn. Hij had groot nieuws. Mijn tweede kinderboek De lamp, de sneeuwbol en het kompas heeft na alle voorpublicaties de aandacht getrokken van natuurbehoud. In het boek speelt een reuzenalbatros een grote rol en de inhoud was precies goed voor een verfilming van het boek. De albatros is een zeldzame vogel en komt allen voor in Nieuw Zeeland. Mijn boek brengt de albatros onder de aandacht, want bijna niemand weet dat deze vogel een vleugelwijdte heeft van meer dan 3 meter en zo snel kan vliegen als een auto op topsnelheid op de snelweg. Ik antwoordde: 'Ja,ja, eerst zien dan geloven.'
Was dit een droom of was het echt. Ik zou het gweldig vinden als het boek verfilmd wordt. Daar droomde ik misschien wel van ofschoon ik echt wakker was toen ik de mededeling kreeg. De tijd zal het leren. Ik ga me storten op redactie van het boek Anders kind, dat gelijk met mijn boek gelanceerd wordt op 29 september in schouwburg Het Park in Hoorn. Info bij godijnpublishing.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten