donderdag 19 juli 2018

Mijn derde kinderboek

Omdat ik nieuwe ideeën heb voor mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed, heb ik me geïnstalleerd aan de tafel om alles op papier te zetten. De woorden stromen uit mijn pen. Ik schrijf alles met de hand. Daar word ik zen van. Terwijl ik schrijf zoemt er heel irritant een vlieg om mijn hoofd. Hij gaat op mijn haar zitten, op mijn armen, kortom hij hindert mij. En dan heeft hij ook nog eens een doordringende bromtoon. Gelukkig heb ik zo'n tennisracket met batterij om de vliegen te verschroeien. Ik krijg de lastpost te pakken en besluit ook meteen de andere vliegen om zeep te helpen. Het stinkt als ze verschroeien, maar ik voel me niet schuldig. Moeten ze maar buiten blijven. Daar vinden ze poep van de schapen en de koeien. In mijn huis hebben ze niets te zoeken. Maar ondanks de hor, komen ze toch binnen. Waar vandaan? Ik weet het niet. Ik heb er net 5 doodgemaakt, leg de racket op zijn plek, ik draai me om en zie tientallen nieuwe vliegen. Het lijkt alsof de dode vliegen zich splitsen en vermenigvuldigen. Het is ware horror in huis en ik word er knettergek van. De concentratie om te schrijven is verdwenen. Vliegen in huis is een nadeel van op het platteland wonen. Maar het heeft ook veel voordelen. Het is lekker rustig wonen, geen pottenkijkers in de tuin en mooie uitzichten.
Gek genoeg houden de vliegen zich nu rustig. misschien weten ze dat hun einde nadert als ze lastig zijn. Ik heb een witte keuken, de kastjes zitten vol met vliegenpoepjes. Ik blijf schoonmaken, terwijl er zoveel andere leuke dingen te doen zijn.
Het verhaal van Juf Zebrahoed zit helemaal in mijn hoofd. Dit keer ga ik de illustraties zelf maken. Ik heb er al een aantal af en ik wist niet dat het zo leuk was om bij een verhaal ook de afbeeldingen te maken. Ik tekende wel eens, maar dit is anders. Het verhaal wat in mijn hoofd zit komt nu al tot leven en het verhaal wordt steeds gekker. Twee  hoofdstukken staan er op papier. Maar nu kijk ik eerst uit naar 29 september, want dan is de lancering van mijn 2e boek De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Dit is een vervolg op Reizende poefjes, maar los van het eerste deel te lezen. Mijn 3e boek heeft niets met deze twee boeken te maken. Het heeft andere personages, hoewel ook in dit verhaal de regenboog een grote rol speelt. Het zal nog wel even duren voordat dit boek gelanceerd zal worden. Eerst mijn 2e deel, wat een heel spannend avontuur is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten