woensdag 1 augustus 2018

Brainstormen

Wat is het toch heerlijk om 's morgens wakker te worden met de wetenschap dat je een blanco agenda hebt. Wat ik dan het liefste doe is lekker blijven liggen met mijn ogen dicht en dan mijn gedachten laten stromen. En die gaan over mijn schrijfsels. De ruwe versie van mijn derde kinderboek is af en nu al heb ik een heel verhaal in mijn hoofd voor het vierde kinderboek, terwijl het tweede kinderboek nog gelanceerd moet worden op 29 sept. Kun je me nog volgen? Ik weet het, ik wil en ga veel te snel. Nu ik met een kop koffie voor mijn neus aan tafel zit, neem ik het besluit dat ik het derde kinderboek moet laten rusten tot in het nieuwe jaar, mij moet concentreren op het tweede kinderboek en al mijn ideeen  over het vierde boek in een notitieboek moet schrijven. Want anders wordt mijn hoofd een vulkaan die op uitbarsten staat. En als hij uitbarst is het te laat. Die uitbarsting betekent dan dat ik het niet meer zie zitten. Ik ken mezelf. Alles dus stapje voor stapje en vooral niet vergeten te genieten van deze zomer.
En weet je wat het allerleukste is? De illustraties zelf tekenen. Ik heb tekentalent al zeg ik het zelf. Ik dacht dat ik niet goed genoeg kon tekenen  en zeker geen illustraties voor een boek. Maar als ik naar hetgeen kijk wat ik getekend heb, dan denk ik Wauw, heb ik dat gedaan?
Voor de eerste twee kinderboeken heeft dochter de illustraties gemaakt, heel mooi en aansprekend. Maar zij heeft het zo druk met andere dingen dat ze er geen tijd meer voor heeft. Toen zei ik dat ik het zelf ging proberen en het is gelukt. Tezijnertijd zal ik wel een
iets ervan laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten