zaterdag 28 juli 2018

Verkoeling

Heerlijk zo'n verkoelende dag. Alleen de enorme bui met slagregen en harde windstoten vond ik minder. Ik ben een angsthaas als het om storm en onweer gaat. Gelukkig waren de windstoten van korte duur. De boomkruinen gingen horizontaal en ik zag de beelden voor me van de verschrikkelijke buien van gisteren met name in Rotterdam en Roosendaal.
Nu waait het nog erg hard. Buiten zitten is geen optie, zeker niet als je wil schrijven. Ik doe dat met de hand en dan waait constant het papier alle kanten op. Dan kan ik niet rustig schrijven. Ik heb binnen, op mijn schrijfplek, twee hoofdstukken voor mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed geschreven en de bijbehorende tekeningen gemaakt. Spirituele muziek erbij, wierook van Aartsengel Gabriel om helderheid en creativiteit en een kaarsje. Niets in mijn omgeving kan me dan storen. De gierende wind sluit ik buiten. Het verhaal wordt steeds leuker, spannender, gekker. Het is alleen de vraag wat er van overblijft in de eindfase na het schrappen, schaven, schuren en herschrijven. Maar zover is het nog lang niet. Ik heb een jaar de tijd voordat het boek uitgegeven wordt. Eerst is mijn tweede boek De lamp, de sneeuwbol en het kompas aan de beurt om gelanceerd te worden op 29 september a.s. In Schouwburg Het Park in Hoorn. Info hierover bij godijnpublishing.nl
In deze vakantieperiode is het leuk om eerst Reizende poefjes te lezen of voor te lezen. Dat gaat over de avonturen van Pol en Polleke. Het tweede deel is een vervolg daarop. En Pol en Polleke krijgen er een vriendje bij, hun neefje Noek die het syndroom van Down heeft en hun in spannende avonturen brengt. Ik krijg leuke reacties

van ouders van kinderen die Reizende poefjes gelezen hebben. Zij zullen vast uitkijken naar deel 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten