vrijdag 3 augustus 2012

Internet shoppen

Mijn fotocamera doet niet altijd wat ik wil. Ik zag een mooie aanbieding bij een online shop van een camera met 12x zoom. Hij beloofde altijd scherpe foto’s. Een paar dagen later werd de camera thuis bezorgd. In het pakket zat een tasje, 2 batterijen en een usb kabel. Geen batterijoplader, geen geheugenkaart. Jeetje, kon ik de camera niet uitproberen. Gebeld met de klantenservice. “De accessoires moeten apart gekocht worden, alleen de duurdere camera is helemaal compleet.” “Kan ik die accessoires dan bestellen?” Helaas dat ging niet en de duurdere camera was meteen 200 euro duurder. Ik zei dat ik liever iets meer betaalde voor een compleet pakket. Want was anders het gemak van online bestellen. Nu moest ik nog overal achter aan. Mijn klacht werd genoteerd. En ik liet duidelijk mijn teleurstelling blijken. Ze zei nog dat de camera een intern geheugen heeft en de batterij waarschijnlijk opgeladen was. Ik moest hem maar uitproberen en beviel het niet kon ik hem altijd terug sturen. Ik was geïrriteerd. Ik ging zoeken op internet maar werd er niets wijzer. Het kostte me alleen maar veel tijd, die ik eigenlijk aan iets anders wilde besteden. Toch maar gekeken wat die interne geheugenkaart inhield. Ik kon drie foto’s maken en dat was het. Ik baalde van alles. Toch was die ingezoomde foto best goed. Dus weer verder gezocht op internet naar wat ik nodig had en stuitte op de website van kieskeurig via google. Daar las ik een review over de camera. Dat je toch een statief nodig had voor scherpe ingezoomde foto’s, dat foto’s van bewegende beelden toch niet scherp waren en video-opnames een afgrijselijk geluid hadden. Ik hoorde mezelf hardop zeggen: ”En nou gaat hij de deur uit ook.” Na alles keurig weer ingepakt te hebben reed ik naar een postagentschap om het pakket af te leveren. Gewend dat pakketjes altijd gratis terug gaan viel mijn mond open van verbazing dat ik 6,75 euro moest betalen voor het terugsturen. Boos liep ik de winkel uit. Dat doe ik dus nooit meer. Zoveel tijd kwijt aan niets. Ik had de neiging om over de weg te racen in mijn autootje, maar heb me toch maar ingehouden. Het schrijven van dit verhaal lucht al veel op. Nu alleen nog hopen dat ik mijn geld weer terug krijg. Voorlopig blijf ik mijn huidige camera gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten