vrijdag 8 januari 2010

Sneeuw in het weekend?


Zo! De boodschappen zijn binnen. Het kostte enige tijd om weg te komen. Ik moest de autoruiten flink krabben. Er zat een dikke ijslaag op van een paar dagen. De auto startte moeiteloos en voorzichtig ben ik de glibberige straat uitgereden naar de supermarkt. Ik heb een flinke voorraad ingeslagen want de weersvoorspellingen zijn niet goed. Er wordt in het weekend veel sneeuw verwacht en de zoutvoorraad is op. Er is toestemming van hogerhand om extra zout uit de grond te halen, waarbij er extra opgelet moet worden dat er door de ruimte die er in de bodem komt geen aardverschuivingen ontstaan. Maar hoe snel kan dat zout op de plaatsen van bestemming zijn? In Brabant heeft een bedrijf de voorraad badzout aangeboden. Wat zal dat een sprookjesachtig gezicht zijn als de sneeuw van een zacht kleurtje is voorzien en ook nog eens lekker ruikt. En wat betekent het voor de auto als de boel smelt en de auto overspoeld wordt met de dooimassa. Zou hij dan superschoon worden, voorzien van een verzorgend laagje?
De laatste berichten zijn dat het met de sneeuw toch weer mee gaat vallen. Het maakt mij niet uit. Ik heb de voorraad binnen en ga de deur niet meer uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten