zaterdag 9 januari 2010

Kleine ijstijd?????


Enige tijd geleden las ik in de krant dat de zon dood is. Wetenschappers ontdekten dat er geen enkele activiteit meer was in de zon. Het gevolg zou zijn dat er een kleine ijstijd zou komen waardoor we strenge winters en koude natte zomers zouden krijgen. Ik dacht steeds dat de aarde aan het opwarmen was want iedereen maakt zich daar druk over. Een kleine ijstijd is niets voor mij en ik denk dat er met mij velen zijn die dat ook vinden.
Gisteravond keek ik naar Pauw en Witteman. Weervrouw Margo Ribberink vertelde dat de zon een cyclus heeft van elf jaar. Deze cyclus eindigt nu en dan begint de zon weer opnieuw aan een cyclus. Het einde van de cyclus betekent een koude langdurige winter omdat de zon niet genoeg warmte heeft om af te geven. De verwachting is dat de koude periode duurt tot eind februari. Als je terugrekent dan klopt het wat de weervrouw zegt, kijk maar naar de data van de Elfstedentochten. Ik vind het verhaal van de weervrouw een stuk aannemelijker klinken als dat verhaal van de dode zon en het begin van een kleine ijstijd. Kou tot eind februari is te overzien. Ik zet de thermostaat van de verwarming maar wat hoger en hoop ondertussen dat de zon zichzelf weer snel op gaat warmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten