zaterdag 8 juni 2019

Hels weer


Goede morgen. 's Morgens kan ik maar moeilijk uit mijn bed komen. Ik ben een avondmens en in de middag en avond op mijn best. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik niet vroeg mijn bed uit hoef. Ik kan zelf bepalen hoe laat en doorgaans is dat rond de klok van half negen.
In mijn arbeidzame levens moest ik altijd om half zeven opstaan. Dan kon ik rustig echt wakker worden, ontbijten en de krant doorbladeren. Half acht ging ik op de fiets naar mijn werk in het ziekenhuis. In die tijd was ik ook al een nachtbraker met als gevolg dat ik in het weekend lang uitsliep. Echt uitslapen doe ik niet meer, maar soms lig ik 's middags wel een uurtje op de bank. Deze week is het anders. Met storm en donderbuien doe ik geen oog dicht. Nare ervaringen uit het verleden houden me uit mijn slaap. Voor vandaag zijn er harde windstoten voorspeld. Daardoor nam ik het besluit om niet gisteravond maar vanmorgen vroeg de vuilnisbak buiten te zetten. Deze wordt vandaag geleegd in plaats van maandag. Na een vorige fikse storm vond ik de vuilnisbak terug in de oprit van de buurman, gewoon weg geblazen.
Dus vanmorgen vroeg ging ik mijn bed uit. De vuilnisauto komt al om kwart voor acht. Wij zijn het eerst aan de beurt in het dorp. Tot mijn grote schrik zag ik, toen ik in de regen naar buiten ging, dat er een pas aangeplante appelboom was omgewaaid. Jammer, maar niets vergeleken bij al het leed dat andere mensen is overkomen tijdens het slechte weer deze week.  Maar toch. De boomgaard is de trots van schoonzoon. Hij zal niet blij zijn met de gevallen boom.
Nu ik dit schrijf, beukt de wind onverminderd door. Ik hoop dat de storm snel gaat liggen en de regen stopt. Want ik denk ook aan alle festivalgangers. Op deze manier met alle nattigheid en prut is er weinig leuks aan.  Maar... morgen komt de zon terug en loopt de temperatuur op, is de voorspelling. Nu eerst even doormodderen met dit helse weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten