dinsdag 5 maart 2019

Voor de nieuwe bloglezers.

Voor de nieuwe bloglezers zal ik even in het kort vertellen wie ik ben en wat ik doe.
Mijn naam is Lieve van den Berg, auteur van diverse korte verhalen, gepubliceerd in verhalenbundels. Ook heb ik twee kinderboeken geschreven Reizende poefjes (4 sterren) en De lamp de sneeuwbol en het kompas (5 sterren).

Ik ben auteur van de maand maart. Ik voel me zeer vereerd en ik mag alles wat met mijn schrijfkunsten te maken heeft, onder de aandacht brengen.
Mijn hele leven schrijf ik al. Vooral dagboeken. Na de dood van mijn man schreef ik een boek over zijn ziekte in dagboekvorm en gaf dat uit in eigen beheer. Nu, jaren later, overweeg ik het verhaal opnieuw uit te brengen. Zijn ziekte is nog steeds actueel. Omdat ik veel schrijfervaring heb gekregen in de loop der jaren ga ik het boek geheel herzien. Er kan heel veel verbeterd worden.
Voorlopig concentreer ik me op het schrijven van kinderboeken. Er ligt een manuscript voor mijn derde kinderboek bij de uitgever ter beoordeling. Ik hoop natuurlijk dat het manuscript aan de eisen voldoet. De titel hiervan is Juf Zebrahoed.  
Ik schrijf voor mijn blog Alledaagse dingen. De naam van het blog zegt het al. Alles wat ik doe en meemaak komt in het blog. Ook de ontwikkelingen rond het uitgeven van een boek. 

Ik heb drie kleinkinderen. De oudste twee inspireerden mij om de personages Pol en Polleke te ontwikkelen. Zij zijn de hoofdpersonages in Reizende poefjes, een spannend, magisch verhaal dat zich afspeelt in een fantasiewereld met reuzen, koningen, een heks, een pratende vogel en een bijzondere belevenis in Luilekkerland, Sprookjeswonderland en Minecraft.
Mijn jongste kleinkind heeft het syndroom van Down. Hij stond model voor het personage Noek in De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Een avontuur waarin een reuzenalbatros een grote rol speelt. Het verhaal brengt Noek en natuurlijk Pol en Polleke in de vier windstreken en dat is heel spannend.
Als je me volgt op mijn blog, blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten