zondag 17 maart 2019

Na een verhuizing.

Goede middag. Mijn huis ligt overhoop. Ik sta in de opruim/weggooimodus. Na de verhuizing is alles op een plek terecht gekomen die bij nader inzien onhandig is. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken om het een en ander te veranderen. Tja, en dat geeft rommel. Er zitten dingen tussen waarvan ik nu denk 'waarom heb ik dat bewaard.' Morgen wordt oud papier opgehaald en de opbrengst van al dat papier is voor sportclubs. Ze zullen blij zijn met mijn bijdrage.
Het grote nadeel van in een kleiner huis gaan wonen is, dat ik steeds gedacht heb dat alles er wel inpaste. Maar helaas is dat niet zo. Ik heb ook nog het een en ander in opslag staan en dat komt volgende week als het Lenteachtig wordt, hier naar toe. Ik wil nu voordat het echte mooie weer aanbreekt, in een opgeruimd, gezellig huis zitten, waar ik mijn hobby's uit kan oefenen zonder me schuldig te voelen. Opruimen is niet de leukste klus. Het is wikken en wegen, in eerste instantie troep verplaatsen om het dan toch rigoreus weg te gooien. Wat moet ik er allemaal mee. Maar het is niet altijd even makkelijk. Er staat al het een en ander klaar voor de kringloop.
Ik ben een oppotter. Ik kan overal iets leuks van maken. Maar die dingen zijn ook vergankelijk. Ook moet ik uitzoeken wat ik echt wil met mijn creatieve dingen. Ik vind alles leuk, maar ik ga me beperken tot de technieken waar ik goed in ben en ook het leukste vind om te doen. Ik heb nu even koffiepauze, maar ga nu weer snel aan de slag. De dag gaat toch al zo snel.
En de boekenkast heb ik inmiddels opnieuw ingericht. Heerlijk, al die boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten