dinsdag 12 maart 2019

Storm buiten, storm in mijn hoofd.

Het blijft maar stormen. Af en toe zijn er flinke rukwinden. Ook in mijn hoofd stormt het, maar dan met gedachten en ideeën. Nu het manuscript voor mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed is goedgekeurd voor publicatie, borrelen er al weer verhalen op in mijn hoofd voor een vervolg op Juf Zebrahoed. Ik houd ervan om met verschillende dingen bezig te zijn. Afwisseling houdt mij energiek. En dat geldt niet alleen voor schrijven maar ook voor mijn creatieve uitspattingen. Creativiteit zit in mijn bloed, geërfd van twee kanten. Mijn vader was een creatief mens. Hij was altijd in de huiskamer bezig met tekenen en schilderen, houtsnijwerk waarbij de splinters door de kamer vlogen en mijn moeder was aan het borduren. Ik heb de kunst van hen afgekeken. Op de middelbare school hadden we het vak handwerken en dat vond ik het allerleukste. Daar werd de basis gelegd. Mijn opa van moeders kant kon geweldig schilderen en ook mijn moeder's zus maakte hele mooie dingen van textiele materialen. Verhalen schrijven leerde ik op de middelbare school. Als we opdrachten kregen voor opstellen of werkstukken was ik in mijn element. Vooral het research daarvoor  was boeiend. Later schreef ik berichten voor een clubblad en voor een kunstkring. Niks doen is geen optie voor mij. Ik heb altijd wel iets te doen. En ik voel me daar happy bij. Ik volg regelmatig workshops om up to date te blijven, zowel met schrijven als met creativiteit. Op dit moment volg ik tekenworkshops om mijn techniek te verbeteren.
5 jaar terug sloot ik me aan bij een schrijfgroep. Ik schreef een flink aantal verhalen die in verschillende bundels zijn gepubliceerd. En toen begon ik tijdens een logeerpartij van de kleinkinderen te schrijven. Ze zaten boordevol ideeën. Kinderfantasie vind ik geweldig. Er kwam zoveel ter sprake, dat ik er een boek van wilde maken. En dat werd Reizende poefjes. Later gevolgd door De lamp, de sneeuwbol en het kompas dat ik schreef tijdens een vakantie in Cornwall in Engeland. Een zeer inspirerende plek. En nu komt het derde kinderboek er aan. Juf Zebrahoed. Totaal anders dan de eerste twee boeken. Het verhaal heb ik helemaal zelf verzonnen, zonder hulp van de kleinkinderen. De lancering van dit boek is in januari 2020 en voor die tijd is er veel werk om het manuscript nog beter te maken. De uitgever is Godijn Publishing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten