vrijdag 8 maart 2019

Voorjaarsmand opmaken.

Gistermiddag was ik naar een workshop plantenmanden vullen. Het was ter bevordering van groen in de tuinen. Eigenlijk bestemd voor mensen die in de wijk Risdam in Hoorn wonen. En aangezien ik vond dat ik ook mocht deelnemen omdat ik ruim 30 jaar in de wijk heb gewoond, meldde ik me aan. En ik mocht komen. Het was in de plantenkas van een agrarische school. Interessant om te horen dat alles zelf gekweekt wordt zonder bestrijdingsmiddelen. En met heel veel beschikbare planten mochten de deelnemers een mand of een emmer vullen. Iedereen vloog als kippen op de planten af. 24 mensen. Er was tijd over om een tweede mand te vullen. Ik zou met mijn dochter gaan, maar die moest toch afzeggen. Ik besloot de tweede mand voor haar te maken, maar helaas waren de mooiste planten al op. Ik kon gelukkig nog een Helleborus scoren. De leidinggevende was zo aardig om mij een plek aan te wijzen, waar ik die kon vinden. Het resultaat van de tweede mand vind ik iets minder, maar toch mooi. Toen moest ik met die twee manden in de keiharde storm naar mijn auto lopen, die helemaal achteraan stond op het parkeerterrein. Gevolg is dat ik vandaag enorme spierpijn in mijn armen heb, want die manden waren best zwaar.Op een foto zie je hoe de plantentafel is leeggeplunderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten