woensdag 6 maart 2019

Yes!!! Ik ben erbij.
In het weekend las ik op facebook mijn horoscoop. Die vertelde dat er een bijzondere week aankwam met veel verrassingen. Er kwamen verrassingen, wel klein, maar toch. Ik won een prijsje in de vriendenloterij; geen geld, maar een cadeau naar keuze. En…ik kreeg alsnog een plekje voor een workshop die eigenlijk was volgeboekt. Maar de grootste verrassing moest nog komen. Mijn ‘influisteraar’ had dat ingegeven. Of dat echt zou gebeuren, was afwachten.

Gisteravond was ik met andere schrijvers bijeen om feedback op onze verhalen te bespreken. Mijn fragment uit mijn verhaal Juf Zebrahoed kreeg forse feedback. Omdat het hele verhaal ter beoordeling bij de uitgever lag, dacht ik; mijn verhaal wordt vast afgekeurd. Ze vinden het helemaal niks. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de feedback niet afkrakend bedoeld was, maar belangrijk voor het verbeteren, actiever en krachtiger maken, van het verhaal. Gelukkig werd door de andere schrijvers bevestigd dat het verhaal erg leuk, spannend en vol fantasie is. Op mijn vraag of er al een manuscriptoordeel was werd vaag geantwoord. 
Toch kwam ik na afloop thuis met gemengde gevoelens. Ik dacht: als ik veel tijd besteed aan verbetering van het manuscript zonder uitzicht op publicatie, wat heeft het dan voor zin.Een soort schrijversdip. Zie je wel, ik kan niet goed genoeg schrijven. Onzin natuurlijk. Anders waren de boeken Reizende poefjes en De lamp, de sneeuwbol en het kompas er nooit gekomen. 
Vanmorgen was ik die dip al weer kwijt en ik startte met de dagelijkse bezigheden. Toen kwam er een telefoontje van de uitgever Godijn Publishing. Er moet nog veel geboetseerd worden aan het manuscript, maar het verhaal is goedgekeurd voor publicatie. Lancering Januari 2020 als onderdeel van Boek 10 januari 2020. Dat betekent dat nog negen andere schrijvers hun boek lanceren tijdens een groot schrijfevent.
Ik ben zoooooo blij. Ik sprong een gat in de lucht en rende naar mijn dochter: Ik ben erbij. Mijn derde boek wordt in januari gelanceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten