vrijdag 11 mei 2018

Inspiratiebron voor mijn kinderboeken

Deze foto plaatste ik vijf jaar geleden. Op dat moment ontstond mijn idee voor een kinderboek, waarbij de twee kleinkinderen de ideeen aandroegen. Hieruit onstond Reizende poefjes. De foto is gemaakt in mijn vorige huis. Zo'n uitbundig haardvuur heb ik niet in mijn nieuwe huis, maar de ideeen voor nieuwe verhalen bleven opborrelen. Daardoor kon ik een tweede deel schrijven, De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Lancering 29 september. Ook voor dit boek werd ik geinspireerd door de kleinkinderen. Naast Pol en Polleke heeft Noek een belangrijke rol. Mijn inspiratie voor Noek was mijn jongste kleinzoon die het syndroom van Down heeft. Het is dan ook een avontuurlijk, betoverend, verrassend verhaal geworden.
Een tip: Lees eerst Reizende poefjes om kennis te maken met de hoofdpersonen en lees daarna het vervolg De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Reizende poefjes is te koop bij www.godijnpublishing.nl, bij de boekhandel en de bekende internetboekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten