vrijdag 4 mei 2018

4 en 5 mei

Vandaag is het de dag om oorlogsslachtoffers te herdenken. Morgen vieren we de vrijheid. Ik ben van na de oorlog en heb nooit begrepen wat mensen bezielde om onschuldige mensen te doden. Ik heb een keer een bezoek gebracht aan Auschwitz en was zwaar onder de indruk. En dan al die jonge soldaten die omgekomen zijn omdat zij vochten voor de vrijheid. Het ergste is dat het nog steeds gebeurt overal ter wereld.
Na de oorlog was lange tijd alles alleen te verkrijgen op de bon. Speelgoed was er niet. Mijn ouders ontvingen een pakket met speelgoed uit Canada. Mijn moeder was creatief en maakte zelf prentenboeken. Die van mij is bewaard gebleven en ik koester hem nog altijd.
Laten we nooit vergeten hoe bijzonder het is om in vrijheid te leven. We zullen er in deze tijd moeite voor moeten doen om dat te behouden.

Meer reacties weergeven


Geen opmerkingen:

Een reactie posten