zondag 7 juli 2019

Na de euforie

Het was een hectische week. Drukte rondom het schrijven. Het begon al met de voorbereidingen voor  de boeklancering van de bundel Stilte versus Storm. Ik moest een voordracht houden over hoe het is om schrijver te zijn. Tja, en dat moest ik goed voorbereiden. Dan had ik in diezelfde week de bijeenkomst van de boekschrijvers om elkaars ingestuurde fragmenten te bespreken en ik mocht het auteurscontract tekenen voor mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed, dat in januari 2020 gelanceerd wordt. Al met al dus veel hectiek in de afgelopen week en daarbij ook spanning. Hoe zal het allemaal gaan?  Gaat de voordracht wel goed? Ik ben niet zo'n spreker voor een grote groep mensen.
Ineens was alles achter de rug en zoals gewoonlijk had ik me weer druk gemaakt om niks. Ik kreeg niets anders dan lovende reacties, ook op de berichtgeving in dit blog. Net zoals in dat liedje over de voetbalvrouwen kreeg ik de lach niet van mijn gezicht. Ik was een blij ei. Reacties te over op de sociale media.
En dan is de week voorbij, euforie maakt plaats voor het leven van alledag. De reacties verstommen en ik pak de draad op, want er is nog genoeg te doen. Ik heb een deadline. 15 juli moet mijn manuscript van Juf Zebrahoed, gecontroleerd, verbeterd en herschreven hier en daar, bij de uitgever liggen. De illustraties  komen later. Ik heb ze allemaal zelf getekend. Een paar van de tekeningen moet ik nog inkleuren. Euforie weg, stress weer terug. Adem in, adem uit.

Bij www.godijnpublishing.nl zijn ook verschenen;
Reizende poefjes, een boek vol avontuur en magie met de hoofdpersonages Pol en Polleke Grasspriet.
De lamp, de sneeuwbol en het kompas dat zich afspeelt in Cornwall in Engeland, eveneens met Pol en Polleke Grasspriet en hun neefje Noek die een Engelse vader heeft. Ook dit verhaal is spannend en magisch.
Daarnaast heb ik verhalen geschreven voor 7 verhalenbundels, ook te verkrijgen bij godijnpublishing.nl en in de reguliere en online boekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten