woensdag 3 juli 2019

Het zit in de genen

Ik ben tot de conclusie gekomen dat schrijven in het bloed zit. Ik zat net rustig te mijmeren en er borrelde van alles op. Ik stond op en pakte het boek dat mijn vader in 1938 geschreven had. Getypt op een oude typemachine. Hij had het zelf gebonden. Het is nooit uitgegeven. Ik denk omdat er oorlog kwam. Het lijkt me een bijzonder verhaal in de oude spelling. Ik ga het eens helemaal aandachtig lezen, het is een biografie gekruid met romantiek en humor. Dat staat vermeld in het boek en het maakt me nieuwsgierig, want ik weet weinig over mijn vader uit die periode. De vooroorlogse tijd. Ikzelf ben van na de oorlog.
Mijn jongste zus was schrijver van familieromans. Ze heeft zo'n 20 boeken geschreven en is helaas veel te vroeg overleden. Zij was erg succesvol en schreef onder pseudoniem Edith van Diesveldt. Ik heb niet alle boeken van haar.
Mijn broer schreef columns en heeft die ook gebundeld. Dus schrijven zit in de familie. we zijn gewoon een creatieve familie op vele fronten
Want ik schrijf ook. Ik schreef artikelen voor een clubblad, ik schreef verhalen voor de familiekrant en langzaam maar zeker eindigde ik een schrijfgroep zo'n vijf jaar geleden. Daar heb ik al eens over geschreven, hoe boeiend dat is. Je leest fragmenten van andere schrijvers en geeft feedback wat dan later in de groep besproken wordt. Soms pittig, maar altijd opbouwend. Het verhaal wordt er beter van. Het resultaat is publicatie. Dat is een mooie beloning voor veel inspanning. En dan hoop je natuurlijk dat de lezers het oppakken. Ik heb nu twee kinderboeken geschreven en het derde boek zit in de eindfase. Ik ben er trots op en zou willen dat nog meer kinderen mijn boeken lezen.
De titels: Reizende poefjes
                De lamp, de sneeuwbol en het kompas
                Juf Zebrahoed (vanaf jan.2020)
Ik schreef ook korte verhalen voor bundels getiteld:
Onthullingen,
28 blauwe violen,
Stille getuigen,
Rivierstenen,
De spiegel,
Zwaarden van mist,
Influisteraar,
Aangenaam,
Stilte versus storm(vanaf 4 juli2019)
Alle boeken zijn te koop in de reguliere en online boekwinkels en bij www.godijnpublishing.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten