dinsdag 27 maart 2018

Schattig meisje

 Er was een schattig meisje uit groep drie die zei met zo'n heerlijk kinderstemmetje: ' Ik vind Reizende poefjes leuk, alleen vond ik het eng dat het hoofd van de reus afgehakt zou worden'. Waarop ik zei: 'Maar dat is gelukkig niet gebeurd want Pol en de reus konden ontsnappen uit de kerker.' Ze lachte blij en vervolgde: 'Ik zou het liefst in luilekkerland wonen en van het hagelslag gras snoepen en uit het chocolademeer drinken. En van de roze koeken eten.' Haar moeder had Reizende poefjes voorgelezen omdat het meisje een beginnende lezer is. IK genoot van het glunderende kindergezichtje.
Ik hoop dat er meer kinderen van genieten. Hoeveel kinderen precies Reizende poefjes gelezen hebben, weet ik niet. Het zijn er veel in ieder geval. Ik hoop ook dat ze na 29 september het tweede deel gaan lezen; De lamp, de sneeuwbol en het kompas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten