woensdag 7 maart 2018

Reizende poefjes

Eigenlijk is Reizende poefjes een gekke titel. Ik ben erop gekomen toen de kleinkinderen bij mij logeerden. Zij lagen ieder op twee aaneengeschoven poefjes bij de open haard. Ze ontdekten dat die poefjes bewogen over de parketvloer als zij zich bewogen. Kleinzoon zei tegen zijn zus: 'Als jij me nou aan mijn benen voort trekt, dan bij jij het paard.' En zo geschiedde en kleinzoon riep hardop: 'Opzij allemaal. Hier komen de reizende poefjes.' En wat daarna allemaal gebeurde kun je lezen in mijn kinderboek wat er uit voort kwam.
Het boek is al een tijdje in omloop en het wordt goed gelezen. Ook vanuit de bibliotheek. Leuk om enthousiaste reacties te krijgen. En er gebeuren allerlei leuke dingen rondom het boek, maar daar kan ik nog weinig over zeggen. Kinderen zijn een enorme bron met ideeen. Daardoor kon ik een tweede kinderboek schrijven over Pol en Polleke Grasspriet die een vriendje krijgen. Hij heeft een beperking door het syndroom van Down en dat levert spannende avonturen op. Dit tweede boek is getiteld De lamp, de sneeuwbol en het kompas en verschijnt op 29 september. Ik raad aan om eerst Reizende poefjes te lezen of voor te lezen om kennis te maken met de hoofdpersonen. In het tweede deel wordt teruggegrepen naar gebeurtenissen in het eerste deel, maar het tweede deel is wel afzonderlijk te lezen. Ideeen voor een derde deel zijn er al. Het wordt de afsluiter van een trilogie.
Het boek is te bestellen bij www.godijnpublishing.nl en bij de boekhandel en de bekende internetboekwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten