zondag 18 maart 2018

Een bijzondere dag

Gisteren was het een bijzondere dag. Voor de dag kon beginnen moest ik eerst iets regelen. Toen dat rond was, kon ik weg helaas maar voor een paar uur, daardoor zou ik een workshop missen. Het was de dag van kennismaking met de Boek10 2018 auteurs, diverse schrijfworkshops en het tekenen van het auteurscontract bij Godijnpublishing.
Ik kwam te laat en schoof snel aan tafel waar de andere schrijvers feestelijk aan koffie met gebak zaten. Er werd over de boeken gepraat en over het schrijfproces. Ik vertelde over mijn kinderboek De lamp, de sneeuwbol en het kompas en dat het een vervolg is op Reizende poefjes. 29 september worden de boeken gelanceerd in de Parkschouwburg in Hoorn.
We kregen de opdracht naar elkaars boekfragment te kijken en te onderzoeken op hulpwerkwoorden, vuilnisvatwoorden en verkeerd of niet geplaatste komma’s. Een thrillerschrijver bekeek mijn fragment. Ze had wat kleine opmerkingen, maar ze zei ook dat ze het eigenlijk een heel erg leuk fragment vond, verrassend. Terwijl ze alleen maar van harde misdaad houdt. Ik beschouwde het als een groot compliment. Het is een verhaal waarin veel magie en avontuur verwerkt is met Pol en Polleke Grasspriet. Noek, het vriendje met Downsyndroom speelt er een grote rol in. Hij praat bijna onverstaanbaar, hij loopt moeizaam en is regelmatig spoorloos als je niet oplet.
Mijn kinderboek is haast een vreemde eend in de bijt tussen de young adult en fantasyboeken en de thrillers en gedichten. Het is een bonte verzameling voor elk wat wils.
Het grote moment was het tekenen van het auteurscontract, voor mij de tweede keer, maar net zo bijzonder. Nu gaat het echt beginnen. Er komen illustraties in het boek, er volgt eindredactie en niet onbelangrijk het ontwerpen van de omslag.

Jammer dat ik door omstandigheden niet de hele dag aanwezig kon zijn. Ik had graag de workshop beeldend schrijver door Alice Bakker willen volgen. Want mijn schrijfstijl is nog steeds in ontwikkeling. Ik kijk uit naar 29 september. Als je er bij wilt zijn, kun je je aanmelden bij www.godijnpublishing.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten