dinsdag 27 maart 2018

Vandaag is het klusdag. Hebben jullie er ook zo'n hekel aan. Ik ga veel liever met mijn manuscript De lamp, de sneeuwbol en het kompas aan de slag. Er valt nog veel te verbeteren voordat het op 29 september gelanceerd wordt. Op en aanmerkingen verwerken, spelfouten eruit halen, want ik wil dat het boek netjes afgeleverd wordt. In mijn eerste boek Reizende poefjes zitten fouten in de tekst waar gewoon overheen gelezen is bij het nalezen. Dat irriteert mij. Voor de tweede druk moeten die fouten er ook
uit. Maar dit nu terzijde.
Ik heb even koffiepauze. Doordenderen heeft geen zin. Dus maak ik van de gelegenheid gebruik even een blogbericht te maken. Ik was vanmorgen vroeg op. Deze ochtend heb ik veel kleine klusjes gedaan. Net was ik aan het stoeien met de schroevendraaier om een lange schroef in het tuinhuis te draaien zodat ik nu eindelijk de voedselcontainer gevuld met zonnebloemzaad op kon hangen. Wel een beetje laat, want de winter is voorbij. Zo gaat het vaak bij mij. Dingen voor me uitschuiven, uitstellen totdat het echt niet meer kan. Een slechte eigenschap, maar heeft ook weer een voordeel. Met een deadline in zicht functioneer ik op mijn best en het gekke is, dat altijd alles op tijd af is. Ik krijg logees eind van de week en ja, dan moet mijn huis netjes zijn. Dus straks nog even doorbuffelen. Vanavond ga ik dan leuke dingen doen, dingen waar ik blij van wordt. Koffiepauze voorbij. Ik ga weer snel verder. Fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten