maandag 20 augustus 2018

dans-art

Ik heb een schilderij cadeau gekregen en ik ben er heel erg blij mee. Hij hangt op een mooi plekje boven de kachel . Ik heb zelf aan het schilderij meegewerkt tijdens een vakantieweek bij dansklooster 2 jaar terug. Ik had een mooi hoofd geschilderd en iedere keer werd er door anderen al dansend met zwierige uithalen overheen geschilderd als een plagerij. De figuur is zelfs helemaal zwart geweest. En iedere keer herstelde ik het. Er kwamen andere kleuren omheen. Iedereen die aanwezig was, gaf een lik verf op het doek. Ik vond het jammer dat iedere keer mijn geschilderde figuurtje verdween, want hij keek steeds zo blij alsof hij zeggen wilde,’ hallo hier ben ik en kom lekker dansen.’ Toen ik het gezicht weer hersteld had werd geroepen dat het schilderij goed was, zoals het was. Ik was blij, er kon niet meer aan mijn figuurtje geknoeid worden. Achter het verhaal zit een boodschap, vind ik, vallen en weer opstaan, vooral doorgaan tot je bereikt heb wat je wil. Na de afgelopen dansweek kreeg ik de verrassing dat ik het schilderij mee mocht nemen naar huis. Wat was ik blij en vereerd. Nu hangt het op een prominente plek in de kamer. Schoonzoon heeft net geholpen met het ophangen. Zo heb ik een blijvende herinneringen aan mooie ontmoetingen met mensen en die koester ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten