zondag 14 maart 2010

aarden of gronden


Elke dag moet ik me weer even aarden, even met beide benen op de grond terug komen. Soms ga ik zo op in muziek of meditatie of in het contact met gene zijde, dat het nodig is terug te komen op 'aarde' of anders gezegd terug te komen vanuit de hogere sferen. Ik snap heel goed waar de woorden zweven en zweefteef vandaan komen en sinds het zesde zintuig op de televisie is en daarbij programma's zoals Char en The ghost whisperer wordt er ook gepraat over zweef-tv. Er is veel belangstelling voor en veel mensen zijn zoekende naar meer in het leven dan alleen maar de dagelijkse beslommeringen. Zolang je maar geaard blijft, kun je niet gaan zweven. Hoe doe je dat? Wat ik doe is:Ik ga ontspannen zitten.
Ik zet beide voeten stevig op de grond. Ik ga met mijn gedachten naar mijn voeten en visualiseer wortels die vanuit mijn voeten de aarde in gaan. Dan haal ik heel diep adem en duw als het ware bij de uitademing alle lucht via mijn benen en voeten en door de wortels de grond in. Dit doe ik drie keer. Daarmee verdwijnt alle negatieve energie uit mijn lichaam in de aarde. Ik maak nu een denkbeeldige lijn vanuit mijn kruin naar boven. Ik ga met mijn gedachten naar het uiteinde van die lijn, haal diep adem en laat bij het uitademen positieve energie vanuit het universum via de lijn door mijn hoofd naar de plek stromen die ik net heb losgemaakt van negatieve energie. De lege plek wordt weer opgevuld met een krachtige, lichte energie. Ik doe dit drie keer. Ik trek vervolgens een denkbeeldige lichtzuil om me heen vanuit de kruin. Ik duw de wortels onder mijn voeten nog een keer de grond in zodat ze daar stevig verankerd zijn. Vervolgens schud ik me even los en ga weer verder met wat ik aan het doen was.
Als je dit doet, dan zul je je daarna herboren voelen. Ik doe dit dagelijks. Vergeet ik het een keer dan voel ik mij meteen anders.
Als je weet hoe dit werkt, dan is het een kwestie van een paar seconden en dan is het ritueeel al gedaan. probeer het maar eens uit en laat eens weten hoe je je voelt daarna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten