maandag 1 april 2019

Lente

De zon schijnt volop en er is weinig wind. Heerlijk lenteweer. Het blijft door de zomertijd veel langer licht, maar ik moet wel wennen aan de tijdswisseling. Gisteravond kon ik niet in slaap komen en vanmorgen was ik al weer vroeg wakker. Nu zit ik een beetje te duffen en uit het raam te staren.
Dankzij dat staren zie ik ineens veel verschillende vogels zoals de Vlaamse gaai, houtduiven en tortelduiven, de specht, en natuurlijk kool- en pimpelmezen, mussen, spreeuwen, merels, eksters en kauwen. Er klinkt een kakofonie van vogelgeluiden. Zij hebben de lente in hun bol. In de coniferenhaag worden nestjes gemaakt. Dat is de reden dat ik hem in het najaar laat snoeien. Ze zeggen dat snoeien in het voorjaar beter is, maar ik wil de nesteldrang niet verstoren.
Meneer of mevrouw uil is er ook nog steeds in de schemering. Dat merken we aan de poep en de verse uilenballen. Er is hier genoeg te eten voor de uilen. Van mij mogen ze alle veldmuizen opeten.
April doet nog wel steeds wat hij wil. Nu is het lekker buiten, maar er wordt weer een terugslag verwacht. Ik hoop dat we opnieuw zo'n heerlijke lange zomer krijgen. Ik heb nu al besloten dat ik er intens van ga genieten. Dus is het de tijd om voorbereidingen te treffen om mijn boel op orde te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten