zaterdag 8 december 2018

Kerstboom kopen.

Wat een onstuimig weer vandaag. Keiharde wind, maar gelukkig is het droog. De auto's rijden af en aan bij de overbuurman. Iedereen wil een kerstboom. Ik stak met dochter en kleinzoon de weg over om ook een kerstboom uit te zoeken. Veel kerstbomen lagen omgewaaid. Kleinzoon leek enthousiast, vooral toen hij met de hond mocht spelen. De bal weggooien. De hond bracht hem steeds kwispelstaartend terug. Een kerstboom uitzoeken wilde hij niet, want dan stond hij op de volle wind en daar houdt hij niet van. Toen ik mijn boom uitgezocht had, moest er een stuk van de stam af. Dat gebeurde met de zaagmachine. Dat konden de oren van kleinzoon niet verdragen en hij rende weg, terug naar huis. Ik er achteraan, want hij moest een brug over zonder brugleuningen. Hij loopt nogal onzeker. Ik zag hem in gedachten al in de sloot vallen. Ik was op tijd om hem beet te pakken. Dochter kwam ook aangerend met visioenen van langsrijdende auto's waar kleinzoon geen aandacht voor heeft. Terug om een boom uit te zoeken wilde hij niet. Dochter probeerde hem over te halen, want zij had de boom nog niet uitgezocht. Nee hoor, voor kleinzoon was het genoeg. De buurman beloofde de boom te zullen brengen, maar het is de hele dag al zo druk, dat hij daar geen tijd voor heeft. Kleinzoon is nu nog bij mij. Helmaal van slag door alle ongewone dingen. Voor hem is het het beste als alles hetzelfde blijft, de dagelijkse routine.
Dat wordt morgen de boom optuigen. Op de foto de boom van vorig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten