zondag 2 december 2018

Boekenwereld.

Doordat mijn kinderboeken zijn gepubliceerd gaat er een wereld voor me open, een boekenwereld wel te verstaan. Ik had er geen benul van, dat er zoveel mensen lezen en schrijven. Op internet is zoveel informatie te vinden. Er zijn heel veel boekenpagina's op Facebook en berichten op twitter die allemaal info geven over boeken en nieuw te verschijnen boeken. Ook worden daar recensies gedeeld. Enkele facebookpagina's noem ik hier; hebban, kinderboeken, mustreads or not. perfecte buren, samen lezen is leuker, promoot je boek, mijn eigen facebookpagina Reizende poefjes en andere verhalen en nog veel meer. Op de website www.godijnpublishing vind je alle boeken uit de stal van deze uitgever. Mijn twee kinderboeken zijn daar te vinden. Reizende poefjes en De lamp, de sneeuwbol en het kompas
Aanvankelijk was ik een boek voor volwassenen aan het schrijven, maar liep daarbij volledig vast. Ik kreeg een writersbloc en wist niet hoe ik verder moest. De uitgever vond mij een echte kinderboekenschrijver. Dus besloot ik daarin verder te gaan. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om mijn fantasie te laten gaan. Ergens zit nog steeds het kind in mij en ik merk dat kinderen het leuk vinden als ik mijn fantasie op hen los laat. Ik schrijf nog wel korte verhalen voor volwassenen die in verschillende bundels gepubliceerd zijn. Wie weet worden die op een dag gebundeld in een eigen bundel.
Ondertussen ben ik met een derde kinderboek bezig. In februari ga ik tijdens een schrijfretraite schuren, schaven en polijsten aan het manuscript en waar nodig herschrijven. De illustraties heb ik dit keer zelf getekend. Die zijn al af en ik vind ze heel erg leuk geworden. Totaal anders dan de illustraties in De andere twee boeken. Dat zijn echte Pol en Polleke illustraties. Het derde boek heeft heel andere personages en daar horen geen Pol en Polleke illustraties bij.
Ik ben voorlopig nog niet uitgeschreven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten